StartsidenTips og rådProff

Kraftig vekst i BM Portalen: Proffen vil bestille selv!

Byggmakkers skreddersydde nettjeneste for proffen har fått mange nye brukere i 2019. Enda enklere varebestilling og tilgang til informasjon og dokumentasjon gjør hverdagen mer effektiv.

– Det skjedde et lite gjennombrudd i 2019. Mange flere av proffkundene våre fikk øynene opp for denne måten å planlegge bestillingene sine på. Vi har faktisk aldri hatt så fullt trøkk som vi hadde i fjor, sier Brede Schreier, Digital Prosjektleder i Byggmakker.

I BM Portalen kan du blant annet søke frem informasjon om forskjellige varer, samt sjekke krav til dokumentasjon og miljømerking. Hensikten er at du skal finne alt som er relevant på samme sted. I tillegg fungerer nettjenesten som et bestillingsverktøy, hvor du kan planlegge hvilke materialer og produkter du vil kjøpe og eventuelt om det skal leveres til byggeplassen til angitt dag og tid.

Ifølge Schreier er det nettopp muligheten til å planlegge litt bedre som gjør BM Portalen til et effektivt verktøy i arbeidsdagen for mange av proffkundene:

– Her kan du skaffe deg oversikt over det meste, enten det er snakk om FDV, tekniske godkjenninger, miljømerking eller monteringsanvisninger. Og ikke minst er det veldig enkelt å legge inn bestilling av varer, sier han.

Nesten 15 % vekst

Schreier forteller videre at de er i gang med å planlegge hvordan de kan gjøre det enda bedre å være proffkunde hos Byggmakker i 2020. Da er det lurt å se på hva som har fungert ekstra godt i året som har gått.

En av de klareste tendensene i 2019 var at flere av proffene begynte å bruke BM Portalen: Tallenes tale viser en omsetningsvekst på hele 14,1 prosent via bestillingstjenesten, og 13,8 prosent flere transaksjoner. I tillegg økte antall besøk til byggmakker.no/proff betraktelig – med 29,6 prosent flere brukere i 2019 sammenlignet med året før.

– Det disse tallene forteller oss, er at proffbrukerne våre blir stadig mer digitale. De er komfortable med å bestille materialer og byggevarer på nett – omtrent på samme måte som de handler i vanlige nettbutikker i det daglige. Og det betyr at vi må legge til rette for at proffen kan bruke BM Portalen som et effektivt verktøy, sier Schreier.

Fokuset i fjor var å legge inn mye mer informasjon om miljømerking og annen dokumentasjon. I tillegg sier han at det har det kommet inn gode innspill fra de som bruker portalen mest om hvilke forbedringer som kan gjøres videre.

– Noe av årsaken til at vi har lykkes med BM Portalen, er at vi hele tiden gjør små og store endringer i kulissene. I år kommer vi til å gjøre flere grep som vil gi en enda bedre brukeropplevelse og mer funksjonalitet som er til nytte for proffen, avslutter han.

Har du prøvd BM Portalen?

Be om innlogging for din bedrift her

For nærmere informasjon, kontakt:

BM Portalen Byggmakker

BM Portalen

07.03.2018

BM Portalen er markedets mest komplette bestillings- og planleggingsverktøy for håndverkere. Gjennom portalen effektiviserer du bestillinger, faktureringer, dokumentasjon og mye mer – slik at du får mer tid på byggeplassen.

- Mye mer en bestilling av varer Byggmakker

- Mye mer en bestilling av varer

21.02.2018

Morten Larsen hos Tømrermester Arnstein Sørgård var først noe skeptisk til at BM Portalen ville fungere så mye bedre enn bestilling via e-post og telefon. Nå vet han at portalen inneholder langt flere funksjoner en varebestilling.

Perfekt for proffer med mindre administrative ressurser Byggmakker

Perfekt for proffer med mindre administrative ressurser

15.02.2018

Muligheten til å sjekke priser døgnet rundt og skreddersydde lister for ulike byggeprosjekter gjør hverdagen enklere for Byggmester Kjølstad.

BM portalen -suveren på dokumentasjon Byggmakker

BM portalen -suveren på dokumentasjon

15.02.2018

Integrasjonen med andre digitale verktøy, og spesielt Byggdok, er en av fordelene ved BM Portalen som de ansatte i TotalRenovering setter størst pris på.