StartsidenTips og rådProff

Kraftig vekst i BM Portalen: Proffen vil bestille selv!

 

Se hvilke produkter vi har i vår Sommerkampanje!

 

Byggmakkers skreddersydde nettjeneste for proffen har fått mange nye brukere i 2019. Enda enklere varebestilling og tilgang til informasjon og dokumentasjon gjør hverdagen mer effektiv.

– Det skjedde et lite gjennombrudd i 2019. Mange flere av proffkundene våre fikk øynene opp for denne måten å planlegge bestillingene sine på. Vi har faktisk aldri hatt så fullt trøkk som vi hadde i fjor, sier Brede Schreier, Digital Prosjektleder i Byggmakker.

I BM Portalen kan du blant annet søke frem informasjon om forskjellige varer, samt sjekke krav til dokumentasjon og miljømerking. Hensikten er at du skal finne alt som er relevant på samme sted. I tillegg fungerer nettjenesten som et bestillingsverktøy, hvor du kan planlegge hvilke materialer og produkter du vil kjøpe og eventuelt om det skal leveres til byggeplassen til angitt dag og tid.

Ifølge Schreier er det nettopp muligheten til å planlegge litt bedre som gjør BM Portalen til et effektivt verktøy i arbeidsdagen for mange av proffkundene:

– Her kan du skaffe deg oversikt over det meste, enten det er snakk om FDV, tekniske godkjenninger, miljømerking eller monteringsanvisninger. Og ikke minst er det veldig enkelt å legge inn bestilling av varer, sier han.

Nesten 15 % vekst

Schreier forteller videre at de er i gang med å planlegge hvordan de kan gjøre det enda bedre å være proffkunde hos Byggmakker i 2020. Da er det lurt å se på hva som har fungert ekstra godt i året som har gått.

En av de klareste tendensene i 2019 var at flere av proffene begynte å bruke BM Portalen: Tallenes tale viser en omsetningsvekst på hele 14,1 prosent via bestillingstjenesten, og 13,8 prosent flere transaksjoner. I tillegg økte antall besøk til byggmakker.no/proff betraktelig – med 29,6 prosent flere brukere i 2019 sammenlignet med året før.

– Det disse tallene forteller oss, er at proffbrukerne våre blir stadig mer digitale. De er komfortable med å bestille materialer og byggevarer på nett – omtrent på samme måte som de handler i vanlige nettbutikker i det daglige. Og det betyr at vi må legge til rette for at proffen kan bruke BM Portalen som et effektivt verktøy, sier Schreier.

Fokuset i fjor var å legge inn mye mer informasjon om miljømerking og annen dokumentasjon. I tillegg sier han at det har det kommet inn gode innspill fra de som bruker portalen mest om hvilke forbedringer som kan gjøres videre.

– Noe av årsaken til at vi har lykkes med BM Portalen, er at vi hele tiden gjør små og store endringer i kulissene. I år kommer vi til å gjøre flere grep som vil gi en enda bedre brukeropplevelse og mer funksjonalitet som er til nytte for proffen, avslutter han.

For nærmere informasjon, kontakt:

Røff og robust gipsplate Byggmakker

Røff og robust gipsplate

29.06.2020

Ultraboard gir deg brannsikrede og lyddempede vegger, i tillegg til en solid og skruefast overflate. Les mer om den robuste gipsplaten fra Norgips.

Byggmakker jakter håndverkere Byggmakker

Byggmakker jakter håndverkere

19.06.2020

Etterspørselen på Byggmakkers konsept for sluttkunden, Fiks Ferdig, øker kraftig. Det gjør at Byggmakker nå leter etter flere håndverkere.

Ett kontaktpunkt på 1500 m² Byggmakker

Ett kontaktpunkt på 1500 m²

16.06.2020

Når Freddy Engebretsen bestiller materialer til den gigantiske eneboligen på Nesøya er Byggmakker entreprenørens eneste kontaktpunkt.

En arbeidssko å regne med Byggmakker

En arbeidssko å regne med

05.06.2020

Ute etter en vernesko som dekker dine behov uansett oppdrag? Verneskoene fra Sievi er både behagelige og brukervennlige. Les mer om de her.