StartsidenTips og rådProff

Perfekt for proffer med mindre administrative ressurser

Muligheten til å sjekke priser døgnet rundt og skreddersydde lister for ulike byggeprosjekter gjør hverdagen enklere for Byggmester Kjølstad.

De åtte ansatte i bedriften, som er etablert på Høylandet i Nord-Trøndelag, er flittige brukere av BM Portalen. Vi spurte daglig leder Bjørn Ingvar Kjølstad om erfaringene med nettbestillingsløsningen:

– Løsningen fungerer meget bra. For et lite selskap, hvor vi mangler personer med hovedansvar for varebestillinger, må vi fikse det meste selv. Som regel bruker jeg portalen fra PC-en på kontoret, men det er fint med tilgang fra byggeplassen via mobilen eller nettbrettet.

Hvilken funksjonalitet setter du mest pris på?

– Det viktigste er priser og varebeholdning. Tidligere tok vi mange telefoner til varehusene, og dette var verdifull tid vi helst skulle brukt til noe mer produktivt. Oversikt over varebeholdningen gjør også at vi slipper bomturer. Som regel sender vi inn bestillingen, får den klargjort av de på varehuset, før vi til slutt henter varene. Enkelt og greit. Da reduseres tiden på varehuset, noe som bedre fremdrift i prosjektene.

Finnes det andre funksjoner du vil fremheve?

– Dokumentasjonen er enklere, siden spesifikasjonene på varene er registrert i portalen. I tillegg har vi mye bedre kontroll på varenumre, leveringstid og leveringsadresse. Jeg vil også fremheve fordelene med å gjenbruke tidligere bestillinger. Da inneholder bestillingen de varene vi trenger til dette spesifikke prosjektet, og vi trenger kun å endre volumet, eventuelle nye mål og andre spesifikasjoner.

Har dere regnet på hvor mye tid dere sparer på å bruke BM Portalen?

– Det er vanskelig å fastslå hvor mye tid vi har spart, men i prosjekteringen og kalkulasjonsfasen – hvor vi har god tilgang til priser og produkter – er det mye tid å spare. I tillegg er det enklere å planlegge utkjøring av varer. Denne vareflyten og logistikken har vi heller ikke regnet på – men at vi sparer mye tid er det ingen tvil om.

– BM Portalen gir full tilgang hele døgnet til priser, bestilling, kalkulasjon og fakturering. For et lite selskap med begrensede administrative ressurser er det gull verdt, sier daglig leder Bjørn Ingvar Kjølstad i Byggmester Kjølstad.

Har arbeidsdagen for få timer? Byggmakker

Har arbeidsdagen for få timer?

20.01.2021

Byggmakker tilbyr profesjonelle tekniske tjenester slik at du får kabalen til å gå opp.

Byggmakker legger til rette for digital handel med kunder fra det offentlige Byggmakker

Byggmakker legger til rette for digital handel med kunder fra det offentlige

20.01.2021

Stadig flere offentlige virksomheter krever at leverandørene tilfredsstiller økte krav til e-handel. Lillestrøm kommune krever for eksempel at alle leverandørene skal kunne motta elektronisk bestilling på avtalene de har med sine kunder i form av EDI-bestillinger. Byggmakker har nå laget en løsning som gjør det enklere for kommuner å velge riktige varer.

Vi kjører alt du trenger til oppussingen hjem til deg Byggmakker

Vi kjører alt du trenger til oppussingen hjem til deg

18.12.2020

Skal du i gang med et stort eller lite oppussingsprosjekt? Nå kan du få hjemlevering av varene dine.

Slik gir de kundene en enklere hverdag Byggmakker

Slik gir de kundene en enklere hverdag

12.11.2020

Våre proffselgere er lidenskapelig opptatt av det de gjør. Med stor fagkunnskap og engasjement hjelper de folk med å gjøre de riktige valgene i byggeprosjektene sine.