StartsidenOm ByggmakkerNyheter

Byggmakker med nytt medlem i Røyken


Sjekk ut hvilke varer som er på kampanje her!


 

 

Byggevaresenteret AS i Røyken har blitt nytt medlem i Byggmakker og etablerer et helt nytt utsalg og distribusjonssenter høsten 2019. – I et strategisk vekstområde er målet å omsette for nærmere 400 millioner kroner, sier daglig leder Fredrik Normann i Byggevareselskapet.

Byggevaresenteret AS er et nyetablert selskap som skal selge byggevarer til proffsegmentet. – Vi starter om kort tid med direktesalg til utvalgte kunder og har allerede planene klare slik at vi kan ha et eget utsalg og distribusjonssenter fullt operativt høsten 2019. Byggevaresenteret vil kun selge til proffmarkedet og har ambisjoner om å være best på leveransekvalitet og pris, sier Normann.

Byggmakker er veldig fornøyd med å få ennå et nytt medlem. - Vi merker et økende antall henvendelser fra aktører i bransjen som ønsker et nærmere samarbeid med Byggmakker-kjeden. Det virker som bransjen merker at vi er i siget for tiden. Det er ekstra betryggende når det er personer med lang og bred erfaring fra bransjen som tar kontakt, slik som i tilfelle med Byggevaresenteret. De har hovedsakelig erfaring fra salg av byggematerialer, men også fra entreprenør- og kundesiden. Vi får derfor nå et medlem med rikelig kompetanse til å kunne håndtere alle aspekter rund salg av byggevarer i proffmarkedet, sier kjededirektør Raymond Gabrielsen i Byggmakker.

I følge Normann planlegger Byggevaresenteret en kontrollert vekst fremover, før de om noen år etablerer seg på en omsetning rundt 400 millioner kroner. - Vi tror proffmarkedet er på høyden og at det nå vil flate ut. Vi vurderer Røyken som en strategisk god plassering i tiden som kommer, sier Normann.

For nærmere informasjon, kontakt:

Raymond Gabrielsen
Kjededirektør i Byggmakker Handel AS
Tlf 958 66 199 eller e-post: [email protected] 

Fredrik Normann
Daglig leder i Byggevaresenteret AS
Tlf 917 09 899 eller e-post: [email protected] 

Byggmakker kåret årets leverandører Byggmakker

Byggmakker kåret årets leverandører

10.02.2020

I forbindelse med Byggmakker forum 2020 ble prisen for årets leverandører i 2019 utdelt. Av totalt nærmere 200 leverandører fra hele landet gikk seieren til ESSVE og Blåkläder. – Dette er en viktig pris for oss i Byggmakker. I et sterkt konkurransepreget marked er vi nemlig helt avhengige av å ha samarbeidspartnere som tenker helhetlig og som bidrar til å gjøre hverdagen til proffkundene våre mer effektiv og lønnsom, sier Bård Løkke, Commercial Director i Byggmakker.

Byggmakker Dokka  - Vant nasjonal kåring Byggmakker

Byggmakker Dokka - Vant nasjonal kåring

10.02.2020

I sterk konkurranse med 65 butikker fra hele landet gikk torsdag kveld Byggmakker Dokka til topps når de ble kåret til årets Byggmakker butikk. - Dette gjør meg ordentlig rørt, for det har vært et tøft år, men alle medarbeiderne har stått på både sent og tidlig for at kunden skulle få det de trengte. Nå fikk de lønn for strevet, sier en beveget Geir Nikolaisen, varehussjef hos Byggmakker Dokka.

Rigget for vekst Byggmakker

Rigget for vekst

07.02.2020

Kjedeselskapet Byggmakker Handel leverer et overskudd som er på linje med forventningene. Kjeden drives godt, og oppkjøpene av de tidligere medlemsbedriftene Skattum og Gipling i 2018 gjør at man har sikret et evighetsperspektiv på driften og kan fokusere på langsiktige utviklingstiltak som vil styrke kjeden betydelig. - Vi har bare sett begynnelsen av samordning og synergier som vil gi betydelige kundefordeler i årene som kommer, både for medlemseide- og egeneide byggevarehus, sier administrerende direktør Knut Strand Jacobsen i Byggmakker Handel.

Byggmakker med det største varehuset i «Skyen» Byggmakker

Byggmakker med det største varehuset i «Skyen»

07.02.2020

Netthandelen i Norge økte i 2019 med hele 13 prosent og selv om byggevarehandelen ligger litt etter andre bransjer så ble det i følge Nets solgt byggevarer på nett for 1,9 milliarder kroner i 2019. – Den digitale utviklingen, hvor det blir enklere å søke etter og handle byggevarer på nett kommer til å eskalere. Vi opplevde selv i fjor å øke omsetningen gjennom «klikk og hent» på hele 51 prosent, sier Jørgen Wik-Dahl, digital leder i Byggmakker.