StartsidenOm ByggmakkerNyheter

Byggmakker med innovativt konsept: Lanserer «pop up-butikk» i Bodø


Sjekk ut hvilke varer som er på kampanje her!


 

 

Torsdag 4. april åpner Byggmakker et litt uvanlig byggevarehus på Hunstadsenteret en mil utenfor Bodø. Den 70 kvadratmeter lille butikken er den første i sitt slag, og skal gjøre malingsprodukter mer tilgjengelig for folk på kjøpesentershopping.

Butikken blir den desidert minste i Byggmakker-kjeden og vil være en konseptbutikk for maling inntil det 3000 kvadratmeter store hovedanlegget på Hunstad står ferdig i 2020.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

– Vi har lenge sett at det har vært et behov for en malingsbutikk i området. Når dette lokalet ble ledig var det bare å hive seg rundt. Vi blir nærbutikken for maling til alle som bor på Hunstad, Mørkved og Tverlandet-området. Lokalet er på kun 70 kvadratmeter, men det er utrolig hva man får plass til. Vi har fått et komplett sortiment for innendørs og utendørs maling og har i tillegg fått plass til fullskala fargebar, forteller Andreas Johansen som er regionleder i Byggmakker Gunvald Johansen.


Andreas Johansen, regionleder i Byggmakker Gunvald Johansen og Kari Moberg, salgs- og markedsdirektør i Byggmakker Handel ønsker velkommen til en hyggelig handel i Byggmakkers første pop up - butikk.

Gjør oppussing mer tilgjengelig i nord

Salgs- og markedsdirektør Kari Moberg ser frem til åpningen av pop up-butikken, og håper at den blir en populær nyskaping blant bodøværingene.

– Nordland er et viktig marked for oss. Vi merker stor byggeaktivitet og høy etterspørsel i hele regionen. Også i Svolvær, hvor vi utvidet i 2018, forteller hun. 

Store planer i 2020

Det 3 000 kvadratmeter store byggevarehuset som er under oppføring på Hunstad utenfor Bodø vil bli bygget i massivtre. Investeringskostnaden er på nærmere 60 millioner og anlegget skal dekke et kundepotensial på nærmere 20 000 mennesker. Anlegget forventes å stå ferdig i løpet av neste år.

– Ved å flytte inn på kjøpesenteret gjør vi oppussing av bolig enda mer tilgjengelig for folk. Hvis vi lykkes med dette, vil vi vurdere å gjøre dette flere steder, sier Moberg.

For mer informasjon, kontakt:

Kari Moberg, salgs- og markedsdirektør i Byggmakker

Tlf 950 21 352 eller e-post: [email protected] 

 

Byggmakker kåret årets leverandører Byggmakker

Byggmakker kåret årets leverandører

10.02.2020

I forbindelse med Byggmakker forum 2020 ble prisen for årets leverandører i 2019 utdelt. Av totalt nærmere 200 leverandører fra hele landet gikk seieren til ESSVE og Blåkläder. – Dette er en viktig pris for oss i Byggmakker. I et sterkt konkurransepreget marked er vi nemlig helt avhengige av å ha samarbeidspartnere som tenker helhetlig og som bidrar til å gjøre hverdagen til proffkundene våre mer effektiv og lønnsom, sier Bård Løkke, Commercial Director i Byggmakker.

Byggmakker Dokka  - Vant nasjonal kåring Byggmakker

Byggmakker Dokka - Vant nasjonal kåring

10.02.2020

I sterk konkurranse med 65 butikker fra hele landet gikk torsdag kveld Byggmakker Dokka til topps når de ble kåret til årets Byggmakker butikk. - Dette gjør meg ordentlig rørt, for det har vært et tøft år, men alle medarbeiderne har stått på både sent og tidlig for at kunden skulle få det de trengte. Nå fikk de lønn for strevet, sier en beveget Geir Nikolaisen, varehussjef hos Byggmakker Dokka.

Rigget for vekst Byggmakker

Rigget for vekst

07.02.2020

Kjedeselskapet Byggmakker Handel leverer et overskudd som er på linje med forventningene. Kjeden drives godt, og oppkjøpene av de tidligere medlemsbedriftene Skattum og Gipling i 2018 gjør at man har sikret et evighetsperspektiv på driften og kan fokusere på langsiktige utviklingstiltak som vil styrke kjeden betydelig. - Vi har bare sett begynnelsen av samordning og synergier som vil gi betydelige kundefordeler i årene som kommer, både for medlemseide- og egeneide byggevarehus, sier administrerende direktør Knut Strand Jacobsen i Byggmakker Handel.

Byggmakker med det største varehuset i «Skyen» Byggmakker

Byggmakker med det største varehuset i «Skyen»

07.02.2020

Netthandelen i Norge økte i 2019 med hele 13 prosent og selv om byggevarehandelen ligger litt etter andre bransjer så ble det i følge Nets solgt byggevarer på nett for 1,9 milliarder kroner i 2019. – Den digitale utviklingen, hvor det blir enklere å søke etter og handle byggevarer på nett kommer til å eskalere. Vi opplevde selv i fjor å øke omsetningen gjennom «klikk og hent» på hele 51 prosent, sier Jørgen Wik-Dahl, digital leder i Byggmakker.