StartsidenOm ByggmakkerNyheter

Ny direktør for proff i Byggmakker


Sjekk ut hvilke varer som er på kampanje her!


 

 

Byggmakker Handel AS har ansatt Petter Skjerven (48) i en ny stilling som direktør for proff. Stillingen er opprettet som ledd i kjedens strategi om å styrke selskapets posisjon i det norske byggevaremarkedet.

Skjerven kommer fra stillingen som salgs- og markedssjef i Södra Wood AS, en av leverandørene til Byggmakker innen blant annet listverk. – Jeg er veldig glad for at vi har fått Petter Skjerven med på laget. Han vil spille en sentral rolle i vår satsning mot proffmarkedet hvor utvidelsen av fordelsprogrammet og ekspansjon i det totale tjenestetilbudet til våre proffkunder er første prioritet. Petter har betydelig erfaring fra bransjen og besitter en kompetanse som vi mener er nødvendig for å lykkes med våre planer om å ta markedsandeler i årene som kommer. Vi gleder oss til han kommer om bord 11. juni, sier kjededirektør Raymond Gabrielsen i Byggmakker Handel AS.

Tydelige ambisjoner

Petter Skjerven er utdannet som siviløkonom fra BI, men har det meste av sin bakgrunn fra byggevarebransjen. Han har ledererfaring innen  salg, markedsføring, produktutvikling og konseptutvikling, med tyngdepunkt innen trelastområdet. Før han jobbet i Södra Wood AS hadde han stilling som markedssjef i Trysil Skog, salgssjef i Moelven Eidsvold Værk, kategorisjef i Denofa (Orkla) og ikke minst drevet familieselskapet Erik Skjerven Trevareagentur i tretten år. – Jeg gleder meg til å begynne i Byggmakker fordi det er den byggevarekjeden som absolutt alle nordmenn har hørt om. Jeg synes det blir spennende å jobbe for en virksomhet som har et så klart uttalt mål fra eiere og ledelsen om å komme på offensiven gjennom nytt innhold til små og store proffkunder. Jeg har tydelige ambisjoner om å bidra til dette, sier Petter Skjerven.

 

For nærmere informasjon, kontakt:

Raymond Gabrielsen, kjededirektør i Byggmakker Handel AS

Tlf  958 66 199 eller e-post: [email protected]

 

Byggmakker kåret årets leverandører Byggmakker

Byggmakker kåret årets leverandører

10.02.2020

I forbindelse med Byggmakker forum 2020 ble prisen for årets leverandører i 2019 utdelt. Av totalt nærmere 200 leverandører fra hele landet gikk seieren til ESSVE og Blåkläder. – Dette er en viktig pris for oss i Byggmakker. I et sterkt konkurransepreget marked er vi nemlig helt avhengige av å ha samarbeidspartnere som tenker helhetlig og som bidrar til å gjøre hverdagen til proffkundene våre mer effektiv og lønnsom, sier Bård Løkke, Commercial Director i Byggmakker.

Byggmakker Dokka  - Vant nasjonal kåring Byggmakker

Byggmakker Dokka - Vant nasjonal kåring

10.02.2020

I sterk konkurranse med 65 butikker fra hele landet gikk torsdag kveld Byggmakker Dokka til topps når de ble kåret til årets Byggmakker butikk. - Dette gjør meg ordentlig rørt, for det har vært et tøft år, men alle medarbeiderne har stått på både sent og tidlig for at kunden skulle få det de trengte. Nå fikk de lønn for strevet, sier en beveget Geir Nikolaisen, varehussjef hos Byggmakker Dokka.

Rigget for vekst Byggmakker

Rigget for vekst

07.02.2020

Kjedeselskapet Byggmakker Handel leverer et overskudd som er på linje med forventningene. Kjeden drives godt, og oppkjøpene av de tidligere medlemsbedriftene Skattum og Gipling i 2018 gjør at man har sikret et evighetsperspektiv på driften og kan fokusere på langsiktige utviklingstiltak som vil styrke kjeden betydelig. - Vi har bare sett begynnelsen av samordning og synergier som vil gi betydelige kundefordeler i årene som kommer, både for medlemseide- og egeneide byggevarehus, sier administrerende direktør Knut Strand Jacobsen i Byggmakker Handel.

Byggmakker med det største varehuset i «Skyen» Byggmakker

Byggmakker med det største varehuset i «Skyen»

07.02.2020

Netthandelen i Norge økte i 2019 med hele 13 prosent og selv om byggevarehandelen ligger litt etter andre bransjer så ble det i følge Nets solgt byggevarer på nett for 1,9 milliarder kroner i 2019. – Den digitale utviklingen, hvor det blir enklere å søke etter og handle byggevarer på nett kommer til å eskalere. Vi opplevde selv i fjor å øke omsetningen gjennom «klikk og hent» på hele 51 prosent, sier Jørgen Wik-Dahl, digital leder i Byggmakker.