StartsidenOm ByggmakkerNyheter

Ny kjededirektør i Byggmakker


Sjekk ut hvilke varer som er på kampanje her!


 

 

Petter Knutsen blir ny kjededirektør i Byggmakker. – Jeg er veldig glad for at vi har kapret en kapasitet til Byggmakker-laget. Med Petter på plass skal vi styrke arbeidet med både kjedeutvikling, medlemsservice og kundefokus. Han vil også inngå i min konsernledergruppe, sier Country Director Knut Strand Jacobsen i Kesko Norge.

Petter Knutsen (44) er sivilmarkedsfører og har lang ledererfaring fra detaljhandel, fra selskaper som Reitan Convenience, Statoil Fuel and Retail (Circle K) og Leiv Vidar. – Jeg gleder meg til å bli kjent med medlemmene i Byggmakker og komme meg ut i varehusene der verdiene skapes. Byggevaremarkedet er i stor endring, hvor Byggmakker allerede har tatt viktige grep. Jeg har som mål å bli med å forsterke og videreutvikle en av Norges sterkeste merkevarer, sier Petter.

I tillegg gjennomfører Kesko Norge et annet strategisk grep på konsernnivå ved å etablere en ny felles stab knyttet til Supply Chain Management. – Målet er å styrke posisjonen til både Byggmakker og Onninen ytterligere når det gjelder logistikk og transport, sier Strand Jacobsen. Tidligere direktør Jack Ø. Andresen i Onninen skal lede den nye stabsfunksjonen. – Jeg ser frem til å ta fatt på og forme en ny og viktig rolle i konsernet. Jeg skal i hovedsak integrere og utvikle fagmiljøet i hele konsernet knyttet til transport og logistikk, der kunden er i fokus, sier Andresen.

I følge Strand Jacobsen ble 2018 et godt år for Byggmakker, selv i et svært konkurransepreget marked preget av konsolidering. – Gjennom oppkjøpet av Skattum Handel AS og Gipling AS tok vi kontroll på butikkvirksomheten og sikret oss 60 prosent av volumet i kjeden. Dette resulterte i forbedrede leverandørbetingelser som igjen ga økt bruttomargin. Samtidig fikk vi i fjor like for like vekst i omsetningen og økning i driftsresultatet.  Endringene vi nå gjennomfører skal bidra til både å styrke integrasjonen og båndene mellom de ulike selskapene i Kesko Norge, og er en viktig del av arbeidet med å forsterke vårt kunde- og salgsfokus, sier Strand Jacobsen.

For nærmere informasjon, kontakt:

Byggmakker kåret årets leverandører Byggmakker

Byggmakker kåret årets leverandører

10.02.2020

I forbindelse med Byggmakker forum 2020 ble prisen for årets leverandører i 2019 utdelt. Av totalt nærmere 200 leverandører fra hele landet gikk seieren til ESSVE og Blåkläder. – Dette er en viktig pris for oss i Byggmakker. I et sterkt konkurransepreget marked er vi nemlig helt avhengige av å ha samarbeidspartnere som tenker helhetlig og som bidrar til å gjøre hverdagen til proffkundene våre mer effektiv og lønnsom, sier Bård Løkke, Commercial Director i Byggmakker.

Byggmakker Dokka  - Vant nasjonal kåring Byggmakker

Byggmakker Dokka - Vant nasjonal kåring

10.02.2020

I sterk konkurranse med 65 butikker fra hele landet gikk torsdag kveld Byggmakker Dokka til topps når de ble kåret til årets Byggmakker butikk. - Dette gjør meg ordentlig rørt, for det har vært et tøft år, men alle medarbeiderne har stått på både sent og tidlig for at kunden skulle få det de trengte. Nå fikk de lønn for strevet, sier en beveget Geir Nikolaisen, varehussjef hos Byggmakker Dokka.

Rigget for vekst Byggmakker

Rigget for vekst

07.02.2020

Kjedeselskapet Byggmakker Handel leverer et overskudd som er på linje med forventningene. Kjeden drives godt, og oppkjøpene av de tidligere medlemsbedriftene Skattum og Gipling i 2018 gjør at man har sikret et evighetsperspektiv på driften og kan fokusere på langsiktige utviklingstiltak som vil styrke kjeden betydelig. - Vi har bare sett begynnelsen av samordning og synergier som vil gi betydelige kundefordeler i årene som kommer, både for medlemseide- og egeneide byggevarehus, sier administrerende direktør Knut Strand Jacobsen i Byggmakker Handel.

Byggmakker med det største varehuset i «Skyen» Byggmakker

Byggmakker med det største varehuset i «Skyen»

07.02.2020

Netthandelen i Norge økte i 2019 med hele 13 prosent og selv om byggevarehandelen ligger litt etter andre bransjer så ble det i følge Nets solgt byggevarer på nett for 1,9 milliarder kroner i 2019. – Den digitale utviklingen, hvor det blir enklere å søke etter og handle byggevarer på nett kommer til å eskalere. Vi opplevde selv i fjor å øke omsetningen gjennom «klikk og hent» på hele 51 prosent, sier Jørgen Wik-Dahl, digital leder i Byggmakker.