StartsidenOm ByggmakkerNyheter

Norges råeste Byggmakker-butikk


 

I perioden 7.-17. november har vi kampanje på en rekke interiørprodukter fra kjente merkevarer. Se kampanjen her!


 

Byggmakker Handel AS kunne i dag vise frem kjedens nye stolthet. Varehuset på Tiller i Trondheim har fått en total makeover og med investeringer på hele 15 millioner kroner fremstår den nå i en helt ny drakt.

Fotobyline: Gipling AS/Renate Brønstad

– Reåpningen av Byggmakker Tiller er en viktig del av vårt nye butikkonsept og hvor butikken i Trondheim på hele 5 500 kvadratmeter har vært en pilot. – Jeg tror kundene vil bli gledelig overrasket når de når kommer inn i butikken, for her er det mye åpent, oversiktlig og inspirerende, sier kjededirektør Raymond Gabrielsen I Byggmakker.

Gjør det enkelt for kundene

Oppussingen av anlegget på Tiller startet allerede sommeren 2017. Da ble restauranten rustet opp og proffkontoret fikk egen avdeling med egen parkering. – Det gjorde at det ble enklere å handle for proffkundene våre. Vi har også fått på plass en flott og ideskapende kjøkkenavdeling på 450 kvadratmeter med kjøkkenmiljøer fra norske Norema og danske Designa. Og vi får straks på plass en ny og stilig bad- og garderobeavdeling. I tillegg har vi utvidet vårt allerede store utvalg på gulv. Vi er likevel ikke i havn med opprustningen av anlegget. På nyåret gleder jeg meg til å presentere et utvidet drive-in trelast og uteområde, sier varehussjef Børge Andersen.

Nytt butikkonsept Byggmakker Tiller er først ute med det nye butikkonseptet til kjeden. – Vi har med god hjelp av KB Design og ITAB utviklet et nytt butikkonsept vi har stor på og hvor varehuset på Tiller har vært en pilot. Neste prosjekt blir den nye butikken på 750 kvadratmeter i Elverum og som åpnes allerede i november i år. Målet med det nye konseptet er å gjøre handleopplevelsen så god som mulig. Kundene skal oppleve at vi tilbyr den beste kundeservice og være til inspirasjon til alle våre kunder, sier butikkdesigner Astrid Angard i Byggmakker.

I følge prosjektleder Anne Marthe Høgsnes hos Byggmakker Tiller har de også installert nye digitale løsninger for å gjøre butikken mer kundevennlig. – Kundene får tidlig se et digitalt kart som viser veien til de ulike avdelingene og de ulike varene. Vi har også installert skjermer i alle avdelingene som både informerer og inspirerer. Skjermløsningene er under kontinuerlig utvikling og vi kommer til å ta kvantesprang på dette området og som kommer kundene til gode. Det har vært utrolig inspirerende å få jobbe med pilotprosjektet, for med det nye butikkuttrykket vil vi bli opplevd som råest på inspirasjon, råest på handleopplevelser, råest på kvalitet, råest på leveringsdyktighet og råest på kompetanse, sier Høgsnes.


Fra venstre: Astrid Angard (butikkdesigner i Byggmakker), Anne Marthe Høgsnes (prosjektleder hos Byggmakker Tiller), Børge Andersen (varehussjef Byggmakker Tiller)

Vekstambisjoner for Byggmakker

Målet med det nye butikkonseptet til Byggmakker er å gjøre det enkelt for kundene å gjøre de små og store tingene, men også å tilby dem fiks ferdige løsninger. – Med det nye konseptet forenkler vi handleopplevelsen, samtidig som vi gjøre den mer inspirerende. Jeg føler meg også overbevist om at alle de 70 ansatte ved anlegget vårt på Tiller, og som har lagt ned en stor innsats, også synes det er motiverende å jobbe i en virksomhet som er under utvikling. Og at de jobber i en virksomhet med klare vekstambisjoner. I 2017 var omsetningen til varehuset på Tiller 217 millioner. Med det nye butikkonseptet og forsterket salgs- og markedsarbeid er målet å øke den til 250 millioner i 2019. Det er en sterk ambisjon i et så konkurranseutsatt område som Trondheim, men jeg liker optimismen, avslutter Gabrielsen.

For nærmere informasjon, kontakt:

Raymond Gabrielsen, Kjededirektør i Byggmakker Handel AS, tlf 958 66 199 eller e-post: [email protected]

Børge Andersen, varehussjef, Byggmakker Tiller, tlf 926 59 062 eller e-post:[email protected]

Byggmakker skal doble i Elverum Byggmakker

Byggmakker skal doble i Elverum

29.11.2018

I dag åpnet Byggmakker offisielt sitt splitter nye varehus i Elverum. – Dette har vi ventet på helt siden 2012 og etter to års nøye planlegging er det riktig gøy å ønske nye kunder velkommen. Her vil de nå få oppleve et topp moderne byggevarehus, med både «drive-through-løsning» og eget klimarom for lister og finere byggevarer. Med den byggeaktiviteten som foregår i Elverums-området, og med de planene vi har ovenfor markedet, er målet å doble omsetningen i løpet av det første året, sier en offensiv kjededirektør Raymond Gabrielsen i Byggmakker.

Byggmakker bygger ut Byggmakker

Byggmakker bygger ut

12.11.2018

Det er høy aktivitet i Byggmakker-kjeden for tiden, ikke minst knyttet til bygging av nye varehus. – Vi står nå foran tre spennende åpninger av nye varehus i kjeden. Alle skal bidra til at vi blir en enda mer effektiviserende partner for proffkundene og at vi gjør handelen enklere for forbrukerkundene. Jeg gleder meg derfor veldig til åpningen av de nye og moderne varehusene, sier kjededirektør Raymond Gabrielsen i Byggmakker.

Byggmakker styrker seg i Stavanger Byggmakker

Byggmakker styrker seg i Stavanger

29.10.2018

Byggmakker har avtalt å kjøpe byggevaredelen til Sørbø Trelast AS og Tau & Jørpeland Bygg AS. I handelen inngår to byggevarehus og et logistikksenter i Stavanger-området som i 2017 samlet omsatte for 222 millioner kroner. Sammen med kjøpene tidligere i år av Skattum Handel AS og Gipling AS eier nå Byggmakker-kjeden 32 av totalt 65 byggevarehus med en omsetning på nærmere 3 milliarder kroner.

Byggmakker får nytt medlem Byggmakker

Byggmakker får nytt medlem

12.09.2018

Lia Sagbruk i Skjelsvik i Porsgrunn blir nytt medlem i Byggmakker Handel AS. Selskapet som i 2017 omsatte for 62 millioner kroner har bestemt seg for at de ønsker å bli tilknyttet en kjede med vekstambisjoner. – Jeg opplever at Byggmakker-kjeden er på offensiven og når de samtidig kunne vise frem gode medlemsbetingelser var det ikke et vanskelig valg å ta om å bli medlem, sier daglig leder Jan Bjørn Holte i Lia Sagbruk.