K-Rauta-hero-banner
Artikler

God logistikk øker effektiviteten og lønnsomheten din

Bruker du og bedriften din mye tid på logistikk? Om det gjelder bestillinger, leveringer på byggeplassen eller transport – når du bruker tid på dette tar du vekk fokus fra det du faktisk tjener penger på. Så hvorfor gjøre logistikken selv når Byggmakkers skreddersøm hjelper deg til suksess?

Det er ingen tvil om at norske håndverksbedrifter er dyktige til å bygge. Som regel er de også flinke til å tilpasse seg en ny tid. Likevel er det spesielt på ett område håndverksbedriftene har et stort potensial til å bli mer effektive – nemlig logistikk.

proff logistikk 800x480 1

– Du tjener penger på å bygge, og ikke bruke tiden din på logistikk. Det er derfor vi ønsker å gjøre deg og bedriften din mer effektiv gjennom å ta oss av alt som har med logistikk å gjøre, forteller Petter Skjerven, som er konseptansvarlig proff hos Byggmakker. 

proff hettegenser petter skjerven 800x480

Petter Skjerven i Byggmakker Proff. 

Mange fordeler med logistikk fra Byggmakker 

Når du lar Byggmakker ta seg av logistikken, får du og bedriften din mange fordeler. Du øker effektiviteten og lønnsomheten, du kan enkelt bestille varer digitalt i BM Portalen, det blir enklere å forholde seg til én fast partner og ikke minst får du varene levert på byggeplassen – når du skal ha dem. 

proff bmportalen mobil 800x480

– Dette fikser vi for deg! Uansett om det er en liten eller stor leveranse, om du skal ha en eller flere leveringer – vi sørger alltid for å yte det kundene våre forventer og litt til, sier Petter.  

Logistikken tilpasses og avtales slik du ønsker – fra det enkle til det avanserte. Du kan få leveringer til faste tider med lastebil med kran som ikke bare losser på byggeplassen, men også til etasjen og leiligheten. Og har du et byggeprosjekt på en øy eller en fjelltopp, leverer vi med helikopter. 

– Noen ganger glemmer du kanskje noe, eller har behov for noen småting raskt. Da kan du få ekspresslevering på dagen. Kjernen i logistikken fra Byggmakker er å skaffe kundene det de trenger når de trenger det, og målet vårt er å løse enhver utfordring du møter. 

Klokkeslettlevering til byggeplassen

Rett levering av rette varer på rett plass til rett tid er alfa og omega for lønnsomheten og effektiviteten i et byggeprosjekt. Hos Byggmakker har vi derfor en tjeneste som heter klokkeslettlevering. 

– Dette er ypperlig når du ønsker levering på en byggeplass der det er trangt, eller har en fremdriftsplan som krever ekstra punktlighet. Da avtaler vi at vi er der for eksempel klokken 09.00 – og gjerne litt før, forklarer Petter. 

Fordelen for deg og bedriften med klokkeslettlevering er at dere får enda bedre forutsetninger for å organisere dagen og jobbe mer effektivt. 

– Det gjør det enklere for dere å planlegge, slik at det ikke oppstår kø og kaos fordi det mange varer blir levert til byggeplassen samtidig. Med klokkeslettlevering er dere forberedt på hva som kommer, når det kommer. 

Hvilke logistikktjenester tilbyr Byggmakker?

Hos Byggmakker får du skreddersøm på alt som har med logistikken din å gjøre, og det gjelder fra du tar kontakt med oss. Når du kommer med et nytt prosjekt kartlegger vi adkomsten til byggeplassen og drar om ønskelig på befaring. Der finner vi ut hva vi trenger for å kunne levere og sette sammen den beste mulige løsningen til deg. Petter sier at de har tenkt på alt som kan hjelpe deg og bedriften din med å få gjort det dere faktisk skal.  

proff container 800x480

– Et godt eksempel på dette er byggeplasscontainerne, som vi har 1000 stykker av spredd over hele Norge. Denne fungerer som et utskutt lager, og det er du som bestemmer innholdet. Så tar du det du trenger etter hvert som du har behov for det, og vi sørger for at containeren er fylles opp med avtalt sortiment. I tillegg kan du leie arbeidstelt, slik at dere alltid er tørre og varme. 

Transporttjenester har blitt nevnt: Lastebiler med kran, varebiler, tilhenger – og helikopterfrakt. Men det er spesielt én viktig tjeneste Petter ønsker at flere håndverkere benytter seg av, nemlig BM Portalen. Dette er en nettbutikk som er åpen hele døgnet, og her kan du opprette prosjekter og planlegge varekjøpene dine på tid.

– Det er litt synd å si det, men det er dessverre et lavt antall digitale bestillinger i bransjen vår. Med det sagt kommer det en ny generasjon håndverkere som er flinkere til å benytte seg av denne typen tjenester, og bare på de tre siste årene har kundene våre mer enn doblet innkjøpene sine gjennom å bestille digitalt i BM Portalen.

Dette er logistikktjenestene du får hos Byggmakker

  • BM Portalen
  • Byggeplasscontainer
  • Arbeidstelt
  • Lastebil med kran
  • Varebil
  • Henger
  • Tilhenger til utlån/utleie
  • Helikopterfrakt 

Og Byggmakkers mål er nettopp å digitalisere handelen så mye som mulig. Kundene kan da opprette egne prosjekter, få bedre oversikt gjennom å bestille per prosjekt og få leveransene til riktig tid. I tillegg har du full oversikt over tidligere prosjekter, tidligere kjøp og reskontro. Du kan også opprette tilbud til sluttkunde med dine påslag direkte i BM Portalen.  

– Det er både for at proffkundene skal få en bedre opplevelse, samtidig som vi frigjør ressurser til å bruke mer tid på dere. Dette handler jo også om at vi skal lage løsninger som er enda enklere for proffene. Blant annet vil vi snart bytte plattform på all digital handel, noe som gir en betydelig mer brukervennlig løsning. 

Hvilke andre typer tjenester tilbyr Byggmakker til Proffen?

  • BM Portalen

  • Tekniske tjenester

    • Kostnadsoverslag – underlag til kundens tilbud
    • Arkitekt- og byggesøknadstegning
    • Byggesøknader
    • Detaljprosjektering, arbeidstegninger og endelig kostnadsberegning
    • Energiberegning og merking
  • Avfallshåndtering

  • Stillas og maskinutleie

Fornøyde proffkunder

Proffene som benytter seg av logistikktjenestene hos Byggmakker setter ifølge Petter stor pris på jobben som blir gjort, og ifølge Pettere.

– Kundene er veldig godt fornøyde. Vi betjener i jevnlig over 10.000 kunder bare på proffsiden, så uforutsette ting kan jo skje. Dette tilhører sjeldne unntak, og vi er kjent for å være gode på logistikk til arbeidsplassen. 

– Så Byggmakker er med proffen på arbeidsplassen fra A til Å – og enda litt lenger?

– Definitivt! Og i fremtiden skal vi bli enda bedre, og fokuset vårt blir på spesialisering av arbeidsoppgaver og mer digitalisering – og dette kommer proffen til gode gjennom at vi får tid til å yte enda mer personlig service.

Bli Byggmakker proff kunde her

Søk her

På lag med proffen – vi forenkler hverdagen din!

Som proffkunde i Byggmakker får du tilgang til fordeler, teknologi, tjenester og løsninger som gjør deg og bedriften din mer effektiv, produktiv, lønnsom og bærekraftig. 

I nettbutikken BM Portalen kan du bestille når du vil, og du får full oversikt over varekjøp, prosjekter historikk og mye mer. Vi lover deg at du får leveringen din til rett tid på byggeplassen, og du kan leie utstyr, biler – og helikopter Du får hjelp med tekniske tjenester av topp kvalitet, blant annet tegninger, søknader og dokumentasjon Med fordelsprogrammet får du forsikringer, juridisk rådgivning og rabatter på en lang rekke tjenester Er du proffkunde? Da logger du inn i BM Portalen her

Ønsker du å bli proffkunde? Da kan du lese mer her, fylle ut skjemaet – og så tar vi kontakt med deg.

Som en av Norges største byggevarekjeder har vi mange privatkunder som spør etter dyktige håndverkere. Hver dag formidler vi proffkunder til små og store byggeprosjekter over hele landet – kanskje du og bedriften din blir de neste?

Er du allerede Byggmakker proffkunde?

Bestill i BM Portalen her