K-Rauta-hero-banner
Artikler

Som kundens deltidsansatt

– Byggmakkers teknisk tjenester viderefører mye av det vi gjorde i CF. Nå er tjenestene enda bedre tilrettelagt og mer omfattende for å bistå små og mellomstore byggmestere med rådgivning i hele byggeprosessen, og særlig i tilbudsfasen.

Bli Byggmakker proff kunde her

Søk her

Det sier proffansvarlig Tone Skjelbred og proffselger Per Erik Buchanan Andersen i Byggmakker Skien. De utfører tekniske beregninger og mengdeberegninger, bistår med byggesøknader og branngodkjenninger og -dokumentasjon.

De forteller om tilfreds proffkunder som liker å få hjelp til å finne de beste løsninger og mengder når de skriver anbud. Som liker at de blir minnet på ting som er lett å glemme i farten, som kort og godt sikrer et godt og gjennomarbeidet tilbud.

Som kunden deltidsansatt 800x480

Per Erik Buchanan og Tone Skjelbred Andersen hos Byggmakker Skien bistår ofte proffkunder med tekniske tjenester.

– Vi tar ofte på oss kundehatten, der vi setter oss inn i kundens sted, som om vi satt i deres prosjekteringsavdeling. Vi har kompetansen i eget hus, eller vi vet hvor vi kan finne den hos våre leverandører, sier de to.

Naturlig konsekvens

En gjennomsnittlig byggmester sitter ikke selv med den samme oversikten over alle valgmuligheter man har når man skal prosjektere et bygg, enten det er nybygg eller en rehabilitering.

– Det er positivt å gjøre en byggmester trygg på at de valgene han tar, er riktige og sikrer gjennomføringen av et godt byggeprosjekt. Når rådene og hjelpen de får i de innledende prosessene, kommer ordrene som en naturlig konsekvens, og gjerne uten et ensidig fokus bare på pris, sier Per Erik Buchanan Andersen.

Det lille ekstra

Byggmakkers tekniske tjenester har stor kapasitet til å ivareta byggmesternes behov for teknisk bistand. Byggmakker har knyttet til seg to faste årsverk hos en solid og erfaren kompetansepartner, som utfyller den lokale kompetansen i byggevarehuset.

– Byggmesteren bruker oss som sparringspartner, og sammen kommer vi frem til et godt resultat. For en mindre byggmester kan bruk av våre tekniske tjenester være det lille ekstra som gjør at de til slutt får byggeoppdraget. Byggmesteren får levert tilbud raskt til sin kunde, og kunden kan være trygg på at byggeprosjektet gjennomføres på beste måte.

Vi er på mange måter en samarbeidspartner som er å betrakte som "deltidsansatt" hos byggmesterkunden, sier Tone Skjelbred.

Dette er de tekniske tjenestene

Byggmakkers tekniske tjenester er delt inn i fire trinn: • Grovskisse og kostnadsoverslag for materialer og tidsbruk • Byggesøknadstegninger og situasjonsplan og energiberegning • Byggesøknad • Prosjektering; dimensjonering, kalkulering, arbeidstegninger, endelig prisgrunnlag og materialer og til slutt; energimerking

Alle trenger en makker!

Med høy kvalitet, stort utvalg, flinke fagfolk og gode tjenester ønsker vi i Byggmakker å forenkle hverdagen din og gi deg den beste servicen du kan få.

Vi er på lag med proffen, og som proffkunde hos oss får du tilgang til en rekke fordeler og løsninger som gjør hverdagen mer effektiv, produktiv, bærekraftig og lønnsom for deg og bedriften din.

  • Du kan bestille når du vil i nettbutikken BM Portalen, og du får full oversikt over varekjøp, prosjekter, historikk og mye mer.
  • Du får leveringen din til rett tid på byggeplassen, og du kan leie utstyr, biler og helikopter.
  • Du får hjelp med tekniske tjenester, blant annet tegninger, søknader og detaljprosjektering

Er du proffkunde? Da logger du inn i BM Portalen her.

Ønsker du å bli proffkunde? Da kan du lese mer her, fylle ut skjemaet – og så tar vi kontakt med deg.

Som en av Norges største byggevarekjeder har vi mange privatkunder som spør etter dyktige håndverkere. Hver dag formidler vi proffkunder til små og store byggeprosjekter over hele landet – kanskje du og bedriften din blir de neste? For som vi sier: Alle trenger en makker.